۱۴۰۲ بهمن ۲۱, شنبه

یک مقام سابق جمهوری اسلامی در وزارت کشور که در آستانه اخراج از کانادا قرار دارد

 یک مقام سابق جمهوری اسلامی در وزارت کشور  که در آستانه اخراج از کانادا قرار دارد در جلسه استماعی که روز پنجشنبه برگزار شد مدعی شد از اینکه مافوق‌اش در وزارت کشور و‌ ‎#شورای_امنیت دستور کشتار معترضان را در ‎#آبان_خونین_۹۸ صادر کرد، «بی‌اطلاع» بوده است

سید سلمان سامانی در دولت حسن روحانی قائم مقام وزارت کشور بود در جلسه استماع هیات مهاجرت و و پناهندگی کانادا مدعی شد که از فرمان‌‌های مافوق خود درباره استفاده از نیروی کشنده علیه معترضان اطلاعی نداشته است.

سامانی با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روحانی در ارتباط مستقیم و روزانه بوده است.

رحمانی فضلی درباره کشتار آبان ۹۸ گفته است که :«فقط به سر و سینه معترضان شلیک نکردیم به پا هم زدیم.»


سامانی تا سال ۲۰۲۱ در سمت خود باقی‌ماند و سپس به کانادا رفت. سامانی باوجود سابقه کار در سطوح عالی سیستم جمهوری اسلامی ایران از طریق ویزای گردشگری از آنکارا وارد کانادا شده است و مشخص نیست با چه پروسه‌ای توانسته است اقامت دائم دریافت کند.

او اکنون که با پرسش‌هایی درباره سوابق همکاری‌‌اش با جمهوری اسلامی مواجه شده مدعی است که «سوء‌تفاهم» شده و در نقض حقوق بشر دست نداشته و در کشتار معترضان نیز شریک نبوده، او حتی مدعی است که در جهت حفاظت از حقوق بشر کار کرده است.

آژانس سرویس خدمات مرزی کانادا قصد دارد او را به عنوان یک مقام عالی جمهوری اسلامی از کانادا اخراج کند.

او دومین مقام جمهوری اسلامی است که با خطر اخراج از کانادا مواجه شده است.

پیش‌تر کانادا حکم اخراج مجید ایرانمنش، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در دولت حسن روحانی را صادر کرده بود.

آژانس خدمات مرزی کانادا می‌گوید روی پرونده ۸۶ مقام احتمالی جمهوری اسلامی ایران که در کانادا زندگی می‌کنند تحقیق کرده است و از این تعداد۴۰ پرونده بسته شده است.

دلیل بسته شدن این پرونده‌ها حضور نداشتن این افراد در کانادا یا پیدا نشدن ارتباطی با جمهوری اسلامی عنوان شده است.

اما از پرونده‌های باقی‌مانده ۱۰ فرد به عنوان مقام جمهوری اسلامی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

یکی از این افراد پیش از اینکه آژانس خدمات مرزی کانادا جلسه استماع را درباره او به جریان بیاندازد، کانادا را ترک کرده است، نام او اگر چه فاش نشده است اما احتمال می‌رود این غرد«سردار طلایی» رئیس پلیس سابق تهران بوده باشد.



http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

خرس بزرگ جثه در مناطق کوهستانی اشنویه مشاهده شد

  ارومیه- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای پوزه بلند توسط اعضای باشگاه کوهنوردی گدار ارومیه هنگام صعود به یکی از ...