۱۴۰۳ خرداد ۲۷, یکشنبه

محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت مریم جلال حسینی در زندان کچویی کرج


 مریم جلال حسینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج علیرغم حال نامساعد جسمانی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم جلال حسینی از رسیدگی مناسب پزشکی در زندان کچویی کرج محروم مانده است.

مسئولین مربوطه اعزام این زندانی به مرخصی درمانی را نیز منوط به قرار وثیقه سنگین دانسته اند که خانواده خانم جلال حسینی قادر به تامین آن نیستند. این امر به افزایش نگرانی های آنها را در خصوص وضعیت جسمانی این زندانی منجر شده است.

 مریم جلال حسینی اوایل شهریورماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ ششم شهریورماه، به زندان کچویی کرج منتقل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ سیزدهم دی ۱۴۰۲، در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی، برگزار شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه مذکور از بابت اتهاماتی همچون “اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و تشکیل گروه با هدف بر هم زدن امنیت کشور” به شش سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان ایلام محکوم شد.

مریم جلال حسینی پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

خرس بزرگ جثه در مناطق کوهستانی اشنویه مشاهده شد

  ارومیه- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای پوزه بلند توسط اعضای باشگاه کوهنوردی گدار ارومیه هنگام صعود به یکی از ...