۱۴۰۳ تیر ۱۴, پنجشنبه

کشف و زنده‌گیری هوبره برای اولین‌بار در شهر ری

 

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، محمد رستگاری با اشاره به زنده‌گیری یک قطعه هوبره کمیاب اظهار داشت: در روزهای گذشته یک قطعه پرنده کمیاب هوبره، توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شد.

وی با بیان اینکه هوبره در معرض خطر انقراض و در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN) به عنوان گونه آسیب‌پذیر معرفی شده است، افزود: این پرنده زیبا که از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش و مورد حفاظت جهانی است، جهت بررسی سلامت و امکان بازگرداندن به طبیعت به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.
  •  رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در ادامه گفت: با توجه به نفوذ شهرها در دل طبیعت، حیات وحش، گستر طبیعی قبلی خود را ندارد و در نتیجه در بسیاری مواقع محل زندگی حیات وحش نزدیک محل زندگی انسان‌هاست و این امکان وجود دارد که حیات وحش در زمان‌های زادآوری یا برای جست و جوی غذا از زادگاه خود خارج شده و در محیط‌های زندگی انسان‌ها سردرگم و یا گرفتار شوند.
  •  رستگاری ضمن قدردانی از شهروندان حامی حیات وحش، در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اغلب مواقع مردم به عنوان همیاران محیط زیست نقش مهمی در اطلاع رسانی برای زنده‌گیری و بازگردانی حیات وحش به زندگی و محیط زیست خود دارند.

http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

حضور نهادهای امنیتی در دانشگاه‌ها و برخورد با دانشجویان؛ قانون یا بی‌قانونی؟

  پس از انقلاب ۵۷ و روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، یکی از چالش‌های اساسی حاکمیت، دانشگاه‌ها‏ و فضای حاکم بر آن بود. حکومت به روش‌های م...