۱۴۰۳ تیر ۲۵, دوشنبه

صدور حکم حبس و شلاق برای امجد بختیاری از معلمان دهگلان

 

امجد بختیاری از معلمان اداره آموزش و پرورش دهگلان (دیولان)، که در جنبش "ژن، ژیان، ئازادی" بازداشت شده بود، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به یک سال حبس تعزیری و ٧٤ ضربه شلاق محکوم شده است و تحت فشار روزافزون اداره اطلاعات قرار دارد.

امجد بختیاری به دلیل حضور در جریان انقلاب ١٤٠١، با اتهامات انتسابی "اخلال در نظم و آسایش عمومی" و "تبلیغ به نفع مخالفان حکومت" توسط شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو دهگلان به ١٢ ماه زندان و ٧٤ ضربه شلاق محکوم و حکم مذکور به مدت دو سال به حالت تعلیق در آمده است.

امجد بختیاری ۵٠ ساله و اهل دهگلان اخیراً نیز به دلیل آنچه "دیدار با خانواده جانباختگان" جنبش "ژن، ژیان، ئازادی" گزارش شده، توسط اداره اطاعات احضار و تهدید شده است.

همچنین، امجد بختیاری، توسط هیئت رسیدگی به تخلفات اداری استان کُردستان، نیز به اتهاماتی همچون "شرکت در اعتراضات" و "اهانت به خامنه‌ای"، با قطع رتبه‌بندی معلمان مواجه شد.

قابل ذکر است که، امجد بختیاری بامداد روز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ (۳ اکتبر ۲۰۲۲) توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی در میانه آبان‌ماه همان سال با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شده بود




http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

نگاهی به گزارشات محیط زیستی در هفته ای که گذشت

  نگاهی به گزارشات محیط زیستی در ایران حق بر محیط زیست و مبانی فلسفی آن، از قواعد حقوق بشر و حقوق طبیعی نشأت گرفته شده است. ابتدایی ترین حق ...