۱۴۰۳ مرداد ۱۲, جمعه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نسیمه اسلام زهی، متهم امنیتی در زندان اوین

 نسیمه اسلام زهی، متهم امنیتی سنی مذهب علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین بسر میبرد.

خانم اسلامی زهی و همسرش بیش از یازده ماه است که به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرند. این افراد در شهریورماه سال گذشته، در دادسرا به ظن عضویت در گروه ستیزه‌جو داعش مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بودند، اما همچنان دادگاهی برای آنها تشکیل نشده است. همچنین این زوج از زمان بازداشت تاکنون ملاقات حضوری با یکدیگر نداشته اند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهمان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “نسیمه حدود سه ماه پیش فرزند دومش را در زندان به دنیا آورد. فرزند اولش هم به نام عایشه حدودا دو ساله که در زمان بازداشت نسیمه و همسرش همراه آنها بوده به بهزیستی سپرده شده و در آنجا نگهداری میشود. علیرغم پیگیری ها تاکنون به خانواده نسیمه و یا او تحویل داده نشده است.”

در شهریورماه سال گذشته، خانم اسلام زهی به همراه همسر و فرزندشان در شهرستان ملارد بازداشت و جهت بازجویی به زاهدان منتقل شدند. در گزارشات نیروهای امنیتی عنوان شده است که آنها در زمان بازداشت حامل سلاح بوده اند.

خانم اسلام زهی به همراه همسرش در شهریورماه ۱۴۰۲، در دادسرای استان سیستان و بلوچستان مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و سپس به زندان اوین منتقل شدند.

نسیمه اسلام زهی، حدودا ۴۰ ساله به مدت سه ماه در یکی از سلولهای انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین گذارند و سه ماه نیز در سلولهای چند نفره این بازداشتگاه سپری کرد. نهایتا در تاریخ چهاردهم اسفندماه ۱۴۰۲، به بند زنان این زندان منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع بدون اطلاع از هویت همسر خانم اسلام زهی  گفته بود: “همسر نسیمه اصالتا از اهالی استانهای کردنشین است، در یکی از اتاق های چند نفره در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری میشود.”

http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

خرس بزرگ جثه در مناطق کوهستانی اشنویه مشاهده شد

  ارومیه- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای پوزه بلند توسط اعضای باشگاه کوهنوردی گدار ارومیه هنگام صعود به یکی از ...