۱۴۰۳ مرداد ۱۲, جمعه

شکیلا منفرد

 


شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، در پی وخامت حال ناشی از اعتصاب غذا، به بیمارستان طالقانی تهران
اعزام شد

طبق گزارش دریافتی، شکیلا منفرد در سومین روز اعتصاب غذا، وضعیت جسمی بدی دارد و با تشخیص بهداری زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شده است.

روز گذشته اشکان منفرد خبر داده بود که شکیلا با گزارش/شکایت معصومه شقاقی دادیار دادسرای اوین، توسط دادستانی با دو اتهام جدید تفهیم اتهام شده است.

او در شرح ماجرا نوشته بود:

«بعد از پیگیری شکیلا برای تمدید مرخصی درمانی در ششم تیر، یک روز مانده به پایان مرخصی پنج روزه، با حضور در دادسرای اوین بهش اطلاع میدند که باید همین امروز برگرده اوین چون بازجو اینطور خواسته. با اعتراض شکیلا که هنوز یک روز به پایان مرخصی مانده و معاینات پزشکی نیمه‌تمام مانده، با ضرب و شتم بازداشت میشه که در این حین شیشه دفتر یا میز شکسته میشه.

همین شکستگی شیشه بهانه شکایت جدید با دو اتهام «تخریب» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی-تخریب عمدی» شده که ارجاع داده شده به ماده ۶١٨ و ۶٨٧ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی. تعداد زیادی از احکام اعدام علیه بازداشتی‌های سال‌های اخیر با استناد به این دو ماده و موارد اتهامی صورت گرفته.

شکیلا و خانواده ما در این مدت تحت فشار و آزار و اذیت فراوان و هدفمند دو بازجوی پرونده قرار گرفتند که تلاش‌های شکیلا و خانواده برای شکایت از روند قضایی طی شده، آزار و اذیت‌های دوران بازداشت در حفاظت اطلاعات سپاه و در ادامه پرونده‌سازی‌های جعلی و فشارهای بازجو به جایی نرسیده.

درخواست دیدار شکیلا با مقامات زندان و رساندن صداش به جایی نرسیده و بیشتر با برخوردهای امنیتی مواجه شده. ده‌ها نامه به قوه قضاییه و درخواست تحقیق و تفحص در پرونده‌ها و اعاده دادرسی با دخالت بازجوها به بن‌بست رسیده.

شکیلا در پرونده اول با چهار سال و هشت ماه حکم راهی زندان شد که تا الان سه سال و نیم از اون حکم گذشته و قاعدتا می‌بایست با احتساب مرخصی‌ها تا چند ماه دیگه آزاد میشد، ولی با اعمال فشار بازجوها و پرونده‌سازی مداوم از همین امروز، چهار سال و شش ماه دیگه از حبس‌هایی که بعدا به پرونده اضافه شده باقی مانده و با این شکایت جدید هم قصد دارند این بچه رو در زندان زجرکش کنند تا بشکنه.

حال شکیلا خوب نیست. مشکلات پزشکی و این حجم از فشار مداوم اطلاعات سپاه شرایط روحی و جسمانی‌اش رو بسیار تحت تاثیر قرار داده. خانواده و من خیلی نگران حالش هستیم و نمی‌دونیم دستگاه امنیتی چه نقشه‌ای برای شکستن شکیلا و آینده‌اش در سر دارند.

شکیلا امروز دو روزه که در اعتصاب غذا است.»

و امروز در سومین روز اعتصاب غذای شکیلا، وضعیت جسمی‌اش جوری شد که او را به بیمارستان بردند.

حتی یک ساعت زندان هم حق این دختر جوان نیست و بسیار ظالمانه است که او سال‌های جوانیش را در حبس سپری کند.

http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

خرس بزرگ جثه در مناطق کوهستانی اشنویه مشاهده شد

  ارومیه- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای پوزه بلند توسط اعضای باشگاه کوهنوردی گدار ارومیه هنگام صعود به یکی از ...