۱۴۰۳ شهریور ۲۰, سه‌شنبه

هیرمند؛ یک شهروند در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی کشته شد

 یک شهروند در شهرستان هیرمند که پیشتر در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی مصدوم شده بود، امروز در پی شدت جراحات وارده جان باخت

 

هویت وی، نادر دهمرده، ۲۵ ساله، فرزند عبدالباقی، پدر دو فرزند، اهل و ساکن روستای مرزی غلامعلی از توابع هیرمند گزارش شده است.

براساس این گزارش، روز شنبه ۱۷ شهریور، در حالی که آقای دهمرده در زمین کشاورزی خود مشغول به کار بود، بدون هشدار قبلی، مورد هدف تیراندازی ماموران هنگ مرزی قرار گرفت و از نواحی پا، شکم و مثانه مجروح شد. امروز سه شنبه ۲۰ شهریورماه وی در بیمارستانی در زابل بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

خرس بزرگ جثه در مناطق کوهستانی اشنویه مشاهده شد

  ارومیه- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای پوزه بلند توسط اعضای باشگاه کوهنوردی گدار ارومیه هنگام صعود به یکی از ...