۱۴۰۳ تیر ۱۳, چهارشنبه

دکتر احمدرضا جلالی

 دکتر احمدرضا جلالی محقق ایرانی_سوئدی با وجود وضعیت وخیم جسمی در هشتمین روز اعتصاب غذا بسر می برد.


این محقق که پس از دعوت، از سوی دانشگاه‌های تهران و شیراز در ایران بازداشت و سپس به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم ‌شد، وی در زمان تبادل صورت گرفته بین جمهوری اسلامی و سوئد جزو آزاد شده ها نبود و به منظور رساندن صدایش به گوش جهانیان از ۵ تیر ۱۴۰۳ با وجود بیماریهای متعدد دست به اعتصاب غذا زده تا از این طریق بتواند دادخواهی برای نقض حقوق بشر و آزادیش را به گوش مجامع بین‌المللی و مقامات سوئدی که به سادگی ایشان را نادیده گرفتند برساند.

مهران نیا همسر دکتر جلالی از نتیجه دیدارش در روز سه شنبه ۱۲ تیر با توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد اظهار داشته: «آن‌ها به من گفتند این موضوع را پیگیری می‌کنند اما هیچ چیزی را مشخص نکردند. من بسیار ناامیدم.» و در پیگیریهای قبلی نیز پاسخی دریافت نکرده بود.
از شواهد امر پیداست دولت سوئد که خود را حامی حقوق بشر می داند. نسبت به جان احمدرضا جلالی حاضر به هیچ اقدام موثری نیست.‌ این محقق ایرانی سوئدی که پس از بازداشت تحت شکنجه‌های بسیار به منظور اخذ اعتراف اجباری قرار گرفته، حکم صادره بر مبنای اعترافیست که فاقد وجاهت قانونی می باشد.
عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری و فعال سیاسی که مدتی هم بند با احمدرضا جلالی بوده است، در مصاحبه ای اعلام کرده بود که پرونده ایشان جای بررسی دارد.

جان احمدرضا جلالی با پایین بودن فشار خون و بیماریهای دیگر در خطر می باشد ولی هیچ اقدام موثری از سوی مقامات سوئدی و ایران در حالیکه شاهد نابودی یک فرد محقق و آگاه هستند صورت نمی گیرد، زیرا آگاهی و وجدان انسانها دشمن جان حکومتمداران فاسد است که تنها به موقعیت خود می اندیشند نه نجات ملتها.
ما صدای دکتر احمدرضا جلالی هستیم . خطاب به دولتمردان سوئدی می گوییم، تا دیر نشده جانش را نجات دهید در غیر اینصورت در گرفتن جانش همراه شده اید او نیز همچون دیگران حق زندگی کردن و آزادی دارد.





http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

حضور نهادهای امنیتی در دانشگاه‌ها و برخورد با دانشجویان؛ قانون یا بی‌قانونی؟

  پس از انقلاب ۵۷ و روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، یکی از چالش‌های اساسی حاکمیت، دانشگاه‌ها‏ و فضای حاکم بر آن بود. حکومت به روش‌های م...