۱۴۰۳ تیر ۱۳, چهارشنبه

خشایار سفیدی به یک سال حبس محکوم شد

 خشایار سفیدی به یک سال حبس محکوم شد


خشایار سفیدی، دانشجوی اخراجی دانشگاه هنر تهران توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که در تاریخ دوازدهم تیرماه، توسط دادگاه انقلاب تهران صادر و امروز چهارشنبه سیزدهم تیرماه، به وکیل مدافع آقای سفیدی ابلاغ شده، این دانشجوی اخراجی دانشگاه هنر تهران از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای سفیدی در تاریخ هفتم خردادماه و دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ دهم تیرماه، از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب در خصوص نیکا شاکرمی، یکی از جان باختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در فضای مجازی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

این دانشجوی اخراجی دانشگاه هنر تهران با انتشار ویدیویی اعلام کرد که در خصوص اتهام نشر اکاذیب در خصوص نیکا شاکرمی، مطلبی را در صفحه شخصی خود منتشر نکرده است. همچنین مصداق اتهام تبلیغ علیه نظام وی نیز در خصوص اعتصابش به مدت سه شبانه‌ روز در خانه موسیقی به دلیل حمایت از توماج صالحی عنوان شده است.

آقای سفیدی در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ماه با دریافت ابلاغیه ای به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ تهران احضار شده بود. نهایتا او پس از حضور در این دادسرا و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

اواخر سال گذشته، خشایار سفیدی، دانشجوی دانشگاه هنر تهران از این دانشگاه اخراج شد. وی پیشتر توسط کمیته انضباطی به یک ترم منع موقت از تحصیل محکوم شده بود.

خشایار سفیدی، متولد ۱۳۷۱، فرزند احمد است. وی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته موسیقی در دانشگاه هنر تهران بود.

http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

حضور نهادهای امنیتی در دانشگاه‌ها و برخورد با دانشجویان؛ قانون یا بی‌قانونی؟

  پس از انقلاب ۵۷ و روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، یکی از چالش‌های اساسی حاکمیت، دانشگاه‌ها‏ و فضای حاکم بر آن بود. حکومت به روش‌های م...