۱۴۰۳ تیر ۲۹, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت پخشان عزیزی و الهه فولادی در زندان اوین


 پخشان عزیزی و الهه فولادی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین، از اواسط تیرماه سال جاری به دستور کمیته انضباطی این زندان از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم هستند.

“پخشان عزیزی و الهه فولادی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین، از تاریخ شانزدهم تیرماه، به دستور کمیته انضباطی این زندان از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم شده اند.”

پخشان عزیزی، اهل مهاباد در تاریخ سیزدهم مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

این متهم سیاسی مدت ها از حق دسترسی به وکیل و امکان ملاقات با خانواده خود محروم ماند و نهایتا پس از چهار ماه بازجویی به بند زنان این زندان انتقال یافت. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات او در تاریخ هشتم خردادماه سال جاری، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، برگزار شد و وی از بابت اتهاماتی از جمله عضویت در جمعیت های معارض کشور به دفاع از خود پرداخت.

خانم عزیزی در بهمن ماه سال گذشته، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امنیت اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود و کیفرخواست پرونده وی به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شده بود.

الهه فولادی، زندانی سیاسی در بهمن ماه ۹۸ به همراه همسرش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او نهایتا اوایل مردادماه ۹۹ در پی اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

وی مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به پنج سال حبس محکوم شده بود، در تاریخ بیست و یکم آذرماه ۱۴۰۲، بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

نگاهی به گزارشات محیط زیستی در هفته ای که گذشت

  نگاهی به گزارشات محیط زیستی در ایران حق بر محیط زیست و مبانی فلسفی آن، از قواعد حقوق بشر و حقوق طبیعی نشأت گرفته شده است. ابتدایی ترین حق ...