۱۴۰۳ تیر ۲۹, جمعه

تعقیب و گریز نیروهای نظامی منجر به جان‌باختن یک سوختبر شد

  روز چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه، تعقیب و گریز نیروهای نظامی در میناب منجر به واژگونی و آتش‌سوزی خودروی یک سوختبر شد. راننده خودرو در این حادثه جان باخت.

هویت وی، مجید غریب شاهی، ۲۲ ساله، فرزند باروم، مجرد، اهل و ساکن روستای گوسمند از توابع شهرستان میناب گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، شامگاه روز گذشته یک خودروی سوختبر مورد تعقیب و گریز نیروهای یگان امداد شهرستان میناب قرار گرفت. این اقدام منجر به واژگونی و شعله‌ور شدن خودرو در محور میناب به هشتبندی در روستای گوسمند شد. در نهایت راننده خودرو جان خود را از دست داد.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

حضور نهادهای امنیتی در دانشگاه‌ها و برخورد با دانشجویان؛ قانون یا بی‌قانونی؟

  پس از انقلاب ۵۷ و روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، یکی از چالش‌های اساسی حاکمیت، دانشگاه‌ها‏ و فضای حاکم بر آن بود. حکومت به روش‌های م...