۱۴۰۳ شهریور ۱۰, شنبه

یک چوپان محیط‌بان پارک ملی قمیشلو را راهی بیمارستان کرد

 

اصفهان- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست اصفهان گفت: محیطبان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو برای خروج دامدار متخلف از اراضی این منطقه بر اثر ضربات چوب از ناحیه شانه، دست و کمر آسیب دیده است.

۱۴۰۳ شهریور ۷, چهارشنبه

دستگیری ۴۶ شکارچی در اصفهان/ محیط‌بانان در ۴ عملیات درگیر شدند

 

اصفهان- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از دستگیری و برخورد قانونی با ۴۶ شکارچی و متخلف زیست محیطی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت طی مردادماه امسال خبرداد.

۱۴۰۳ شهریور ۲, جمعه

بند زنان زندان اوین

 


پخشان عزیزی، الهه فولادی، پریوش مسلمی، نسرین خضری جوادی، زهرا صفایی، نرگس محمدی، سمانه اصغری، آنیشا اسداللهی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی، گلرخ ایرایی، ریحانه انصاری نژاد، مریم یحیوی، سارینا جهانی و ساناز یکتا، زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین، از تاریخ شانزدهم مردادماه، به دستور کمیته انضباطی این زندان از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم هستند.

نگاهی به گزارشات محیط زیستی در ایران

 مقاله

 حق بر محیط زیست و مبانی فلسفی آن، از قواعد حقوق بشر و حقوق طبیعی نشأت گرفته شده است. ابتدایی ترین حق طبیعی انسان در این کره خاکی، «حق حیات» است. اما طی دهه های اخیر به دلیل استفاده بی رویه از منابع طبیعی، عدم نظارت و توجه به مباحث زیست محیطی و الگوهای صحیح، محیط زیست طبیعی به شدت دچار صدماتی شده است. گزارش پیش رو حاصل ثبت ۴۱ واقعه محیط زیستی ایران است که در هفته اخیر منتشر و به هدف آگاهی سازی گردآوری شده است.

۱۴۰۳ مرداد ۳۰, سه‌شنبه

ثبت دو گونه پرنده برای نخستین بار در استان قم

 

با همت و تلاش دو نفر از عکاسان طبیعت و فعالان زیست محیطی آقایان نصرتی و مزینانیان، دو گونه از پرندگان برای نخستین بار در استان قم رصد و ثبت شده است

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر اهمیت انتشار اخبار دقیق و به دور از غرض ورزی در جهت حل مشکلات موجود تاکید کرد و افزود: برخی افراد از سر بی اطلاعی و نااگاهی با انتشار اخبار به مشکلات دامن می زنند در حالیکه رسانه های رسمی و حرفه ای در جهت حل مشکلات موجود از طریق اطلاع رسانی به موقع تلاش می‌کنند.

۱۴۰۳ مرداد ۲۵, پنجشنبه

۱۴۰۳ مرداد ۲۴, چهارشنبه

آرزو بدری


فرماندهی انتظامی استان مازندران در اطلاعیه‌ای تایید کرد که آرزو بدری، زن ۳۱ ساله‌ای که چندی پیش به دلایل مرتبط با حجاب اجباری مورد هدف گلوله ماموران در شهر نور قرار گرفت، پس از گذشت نزدیک به سه هفته همچنان تحت درمان است.

۱۴۰۳ مرداد ۲۲, دوشنبه

شناسایی ۱۱۰۰ گونه گیاهی و جانوری در قم

 

محمدحسین بازگیر امروز در همایش «دهیاران، حافظان محیط زیست» اظهار داشت: حفظ و حراست از محیط زیست ضرورتی اجتناب ناپذیر برای توسعه کشور و تکلیف شرعی و قانونی همه مردم و مسؤولان بر اساس قانون اساسی، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات دولت و مجلس است.

زنده گیری سیاه گوش

https://youtu.be/tu34WHB_Tok


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از زنده‌گیری یک قلاده سیاهگوش در روستای سربندان این شهرستان خبر داد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از زنده‌گیری یک قلاده سیاهگوش در روستای سربندان این شهرستان خبر داد. این حیوان به دلیل درگیری انگلی دچار ضعف شدید شده و به روستا پناه آورده بود.



بیش از یک سال بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت وریشه مرادی در زندان اوین

 

وریشه مرادی، متهم سیاسی بیش از سه ماه است که به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده است. خانم مرادی که به بغی متهم است با گذشت بیش از یک سال از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

حقوق بشر


 https://youtube.com/shorts/FxYIVnMtWpI?si=t4XZy9zsdH0vcmhV

۱۴۰۳ مرداد ۱۹, جمعه

انتقال سروناز احمدی به بیمارستان

 

در پی حمله گارد زندان به بند زنان اوین و مشکلات سلامتی برای چند نفر از زندانیان، دست‌کم یک نفر از آنان برای درمان به بیمارستان برده و پس از مداوا به زندان بازگردانده شده است.

رها سازی یک قلاده توله پلنگ در طبیعت کلات

مشهد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: توله پلنگی که توسط روستاییان سررود این شهرستان زنده گیری شده بود توسط محیط بانان در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

دستگیری متخلفان زیست‌محیطی در لرستان

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت:در پی گشت و کنترل نیروهای یگان‌های حفاظت محیط زیست استان سه گروه متخلف زیست محیطی در مناطق حفاظت شده ی اشترانکوه و سفیدکوه خرم آباد شناسایی و دستگیر شدند .

در سایه عدم رسیدگی پزشکی؛ مرگ یک زندانی در زندان ارومیه

 


روز گذشته، یک زندانی جرایم غیر سیاسی که در زندان ارومیه محبوس بود، در پی تعلل در اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داد.

بانه؛ چهار کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی زخمی شدند

 روز پنجشنبه هجدهم مردادماه، دستکم چهار کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه مرزی “هنگه ژال” شهرستان بانه، زخمی شدند.

نهبندان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

 


یک سوختبر در شهرستان نهبندان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد.

۱۴۰۳ مرداد ۱۶, سه‌شنبه

چشم هایشان

 «دو تا از یگان‌های ویژه دو زن را روی زمین می‌کشیدند، [آن‌ها را] از شال‌شان گرفته بودند. شال دور گردن‌شان و ماموران شال را می‌کشیدند. افتاده بودند روی زمین. گفتم: "ولش کن زن مردم را." همان لحظه لباس‌شخصی که چند دقیقه قبل فریاد زده بود و گفته بود: "می‌زنم توی چشمت"، با یک نیشخند چشم من را هدف گرفت و زد توی چشم من.»


https://youtu.be/ETbivoKVsRs

میش‌مرغ کردستان در معرض انقراض قرار دارد

 


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان، گفت: پرنده میش‌مرغ به دلیل محدود شدن زیستگاه‌های طبیعی، شکار بی‌رویه و اختلال در مناطق زیست و تخم‌گذاری آن در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

۱۴۰۳ مرداد ۱۲, جمعه

در هفته ای که گذشت؛ نگاهی به گزارشات محیط زیستی در ایران

 مقاله


حق بر محیط زیست و مبانی فلسفی آن، از قواعد حقوق بشر و حقوق طبیعی نشأت گرفته شده است. ابتدایی ترین حق طبیعی انسان در این کره خاکی، «حق حیات» است. اما طی دهه های اخیر به دلیل استفاده بی رویه از منابع طبیعی، عدم نظارت و توجه به مباحث زیست محیطی و الگوهای صحیح، محیط زیست طبیعی به شدت دچار صدماتی شده است. گزارش پیش رو حاصل ثبت ۵۶ واقعه محیط زیستی ایران است که در هفته اخیر منتشر و به هدف آگاه سازی گردآوری شده است.

حافظ فروحی و منوچهر فلاح

 


یونس آزادبر،عزیز قاسم‌زاده، عباس حق‌گو و پیمان سکوتی، زندانیان سیاسی سابق، با انتشار بیانیه‌ای از دو زندانی سیاسی، منوچهر فلاح و حافظ فروحی، خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهند۔

افزایش ۶۴ درصدی کشف سلاح جنگی از شکارچیان غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستگیری ۳۸۸۷ متخلف زیست‌محیطی از افزایش ۶۴ درصدی کشف سلاح جنگی از شکارچیان غیرمجاز خبر داد.

رهاسازی ۲ بهله عقاب و سارگپه در منطقه جنگلی

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، این دو پرنده شکاری کمیاب که به علت ضعف و کوچکی جثه قادر به پرواز نبودند، تحویل محیط زیست شهرستان آمل شد و توسط پهلوان زاده یکی از دوست داران وعلاقمندان به حیاط وحش آملی دوران تیمار و رشد آن کاملاٌ فراهم و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نسیمه اسلام زهی، متهم امنیتی در زندان اوین

 نسیمه اسلام زهی، متهم امنیتی سنی مذهب علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین بسر میبرد.

بانه؛ یک کولبر در پی سقوط از ارتفاع جان باخت

 

شامگاه چهارشنبه دهم مردادماه، یک کولبر در پی سقوط از ارتفاعات مرزی بانه، جان خود را از دست داد.

هویت وی، ناصر عثمانی ۴٢ ساله فرزند قادر، اهل شهر ربط سردشت، متاهل و پدر یک فرزند عنوان شده است.

شکیلا منفرد

 


شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، در پی وخامت حال ناشی از اعتصاب غذا، به بیمارستان طالقانی تهران
اعزام شد

نرگس محمدی

  کارزار آزادی نرگس محمدی می‌گوید نتایج آزمایش‌های پزشکی جدید خانم محمدی حاکی از خامت حال جسمی او به دلیل معضلات قلبی-عروقی، گوارشی، و ستون مهره‌ها است.

حقوق بشر

 https://youtu.be/gXXwrkRjT1w?si=Jn9WgIm8QeBBt0ky




http://www.youtube.com/@MohamadBagheri1882

خرس بزرگ جثه در مناطق کوهستانی اشنویه مشاهده شد

  ارومیه- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای پوزه بلند توسط اعضای باشگاه کوهنوردی گدار ارومیه هنگام صعود به یکی از ...